Yaşayarak Öğrenme Merkezi amaç olarak sosyal aktivitelerin çocuk gelişimi üzerindeki rolünü, hayatı uygulamalı olarak öğrenmeyi kısacası tüm bu eğitimleri yaşayarak öğretmeyi benimsemiştir. Bu proje ile çocukların ve gençlerin sosyal yönden kişilik kazanmaları hedeflenmiştir. Deneyerek ve yaşayarak öğrenme modeliyle iletişim kurma, takım halinde çalışabilme, rekabet edebilme, özgüven ve cesaret geliştirebilme, risk alabilme, eğlence, heyecan, adrenalin, başarma gibi duyguları yaşatması bakımından eşsiz bir deneyim sunar.

Bu projenin hedef grubu içerisinde yer alan yaş grupları; 07-14 yaş arası çocuklar ve 14-18 yaş arasındaki gençlerdir. Yaşayarak öğrenme merkezindeki eğitimler iç alan ve dış alan eğitimi olarak iki türlüdür. 

Dış alan eğitimi (Outdoor):
Bu eğitimde çocuklar dışarıda kurulmuş parkurlarda eğitim görmektedirler. Bunlar; halat köprüler, tırmanma kulesi, yüksek ip parkurları, yüksek atlayış, ip kaydırağı, güven duvarı, tırmanma kulesi, ağaç yolu, çoklu yürüme parkuru, dev merdiven, ağaç basamak. Bu eğitimler sonucu çocuklarda planlı çalışma prensipleri oluşacaktır. Ayrıca üzerine iş alma, görev sorumluluğu ve görevi yerine getirme samimiyeti kazandırılacaktır. Takım arkadaşına güven duygusu çocukların geleceğini ve iş hayatını olumlu yönde etkileyecektir.

İç alan eğitimi (Indoor):
Sanatsal faaliyetleri içeren iç alan eğitimleri ile çocukların kendini tanımasına, kendi hakkında fikir edinmesine katkı sağlayacak, kişiliğinin ve kimliğinin sağlıklı oluşumuna hizmet edilecektir.

Sanatsal faaliyetler
Müzik kursları, güzel sanatlar, fotoğrafçılık, el sanatları, ilkyardım kursları, satranç kursları, maket yapımları.

Kazanılan beceriler
Sorumluluk sahibi olma, başkalarına saygı, birlikte çalışabilme, çatışmaları çözümleyebilme, grup kararı alabilme, araştırma becerileri, gözlem ve planlama, veri toplama.

Kazandırılan tutumlar
Değer verme, kararlılık, kendine güven, yardımlaşma, merak ve yaratıcılık, kendini başkalarının yerine koyabilme, adaletli olma, saygılı ve hoşgörülü olma.