MÜDÜRLÜKLER

İletişim

Telefon : 44 44 054
Santral : 3211
Web : www.sakarya.bel.tr
E-Posta : maas.tahakkuk@sakarya.bel.tr

Görev Tanımları

T.C.
SAKARYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
MAAŞ TAHAKKUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç
MADDE 1 - Bu Yönetmeliğin amacı; Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğünün; teşkilat yapısını, hukukî statüsünü, görev, yetki, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam
MADDE 2 - Bu Yönetmelik; Sakarya Büyükşehir Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları ile teşkilat ve kuruluşunun işleyiş şartlarına dair esas ve usulleri kapsar.

Dayanak
MADDE 3 - Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğüne ait olan bu Yönetmelik; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve tabi olduğu diğer mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
MADDE 4 - Bu Yönetmelikte ifade edilen;
a) Başkan: Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanını,
b) Belediye/Büyükşehir Belediyesi: Sakarya Büyükşehir Belediyesini,
c) Belediye Meclisi: Sakarya Büyükşehir Belediye Meclisini,
d) Genel Sekreter: Sakarya Büyükşehir Belediye Genel Sekreterini,
e) Genel Sekreter Yardımcısı: İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığı’nın bağlı bulunduğu ilgili Genel Sekreter Yardımcısını,
f) Daire Başkanı: Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğü’nün bağlı olduğu ilgili Daire Başkanını,
g) Müdürlük: Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğünü,
h) Şube Müdürü: Maaş Tahakkuk Şube Müdürünü,
i) Şef: Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğünde kadrolu şefini,
j) Çalışan Personel: Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğü bünyesinde görevli tüm memur, işçi,  sözleşmeli personel ve diğer personeli, ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Teşkilat
MADDE 5
a) Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğü İdari Teşkilatı; müdür,  şef, memur,  işçi personelden oluşur.
b) Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu ilgili müdürlüğün teklifi ve bağlı olduğu üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenleme ile geçerlilik kazanır.

Müdürlüğün görevleri
MADDE 6 - Müdürlüğün görevleri aşağıda sıralanmıştır;
a) Memur, işçi ve sözleşmeli personelin maaşlarının hazırlanması, hesaplanması, kontrolü ve dosyalanması,
b) Her ay SSK bildirgelerinin çekimi, kontrolü ve internetten yollanması,
c) Emekli Keseneklerinin aylık ve yıllık kontrolleri, dosyalanıp arşivlenmesi,
d) Belediye Başkan maaşının hesaplanması,
e) Başkan danışmanları ve vekilinin ücretlerinin hesaplanması,
f) Komisyon ücretlerinin hesaplanması,
g) Meclis ücretlerinin hesaplanması,
ı) Memur, işçi ve sözleşmeli personelin maaş zarflarının çekilmesi,
i) Kesinti listelerin hazırlanması,
j) İcraların takibi ve kesintilerinin yapılması,
k) Aylık memur terfilerinin işlenmesi,
l) Eczane kesinti listelerinin tasnif edilmesi ve maaştan kesilmesi,
m) Emekli olan personelin yolluklarının hazırlanması,
n) Çalışan personelin doğum, ölüm gibi sosyal haklarının bordrolanması,
o) Memurların sendika kesintilerinin yapılarak hazırlanan listelerin dosyalanması,
ö) Kadro değişikliği yapılan personellerin maaş farklarının hesaplanması,
p) Teknik hizmetler sınıfına dâhil personelin üçer aylık özel hizmet farklarının hesaplanması,
r) Memur Yemek İhalesinin takibi ve aylık fişlerin memurlara teslim edilmesi,
s) Devir gelen ve işe yeni alınan memur, işçi personel ile sözleşmeli personelin bilgilerinin maaş programına işlenmesi ve bilgilerinin kontrolü,
ş) Müdürlüklere ait boş puantaj listelerinin çıkarılması ve kısımlara gönderilmesi, puantajların kontrol edilmesi, bilgisayara işlenmesi,
t) Kazanç bilgilerinin bilgisayara girişi,
u) İşçi vizite kâğıdının prim ve günlerinin doldurulması,
ü) İşçi eş, çocuk ve ana-baba vizite kâğıtlarının prim ve günlerinin doldurulması,
v) İşçilerin SSK ile olan sorunlarını gidermede yardımcı olunması,
y) Maaş dışında ödenen sosyal yardımların bordrolarının hazırlanması,
z) Emekli olacak işçilerin hesap fişlerinin doldurulması,

Müdürün görevleri
MADDE 7 - Müdürün görevleri aşağıda sıralanmıştır;
a) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir,
b) Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütür,
c) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur,
d) Personel arasında görev dağılımı yapar,
e) Müdürlükte çalışan personelin birinci sicil amiri olup, memur, işçi ve diğer personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapar,
f) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını mer’i mevzuat çerçevesinde belirler,
g) Müdürlük bünyesinde görev yapan büroların tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini gözetir. Ayrıca sorumlu olduğu memur, işçi, geçici işçi, sözleşmeli ve diğer personelin özlük işlemlerinin mevzuat çerçevesinde yürütülmesini sağlar,
h) Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında görevleri ile alakalı konularda koordinasyonu sağlar,
i) Üst birimlerce kendisine verilen diğer görevleri yerine getirir.

Müdürün yetkileri
MADDE 8 - Müdürün yetkileri şunlardır;
a) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi,
b) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Daire Başkanına önerilerde bulunma yetkisi,
c) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1.derece imza yetkisi,
d) Disiplin amiri olarak sorumlu olduğu personele, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi,
e) Müdürlüğe bağlı çalışanları denetleme ve karşılaştığı aksaklıkları giderme yetkisi,
f) Müdürlük emrinde görev yapan personelle ilgili Yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenlemek yetkisi,
g) Mazeretine binaen bir güne kadar mazeret izni vermek ve ödül, takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Daire Başkanı ile Başkanlık makamına önerilerde bulunmak, sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi,
h) Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarını haiz olan personelden birini müdürlüğe vekâlet etmek üzere belirleme ve makamın onayına sunma yetkisi,
i) Birimdeki tüm personelin görev dağılımını yapma yetkisi,
j) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi,
k) Daire Başkanı tarafından kendisine verilen yetki devri çerçevesinde görevleri yerine getirme yetkisi.

Müdürün sorumlulukları
MADDE 9 - Müdürün sorumlulukları; Belediye mevzuatı, göreviyle ilgili diğer mevzuat ve bu Yönetmelik ile kendisine verilen görevlerinin gereği gibi yerine getirilmesinden, yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmasından, bağlı bulunduğu Daire Başkanına ve Genel Sekreter Yardımcısına karşı sorumludur.

Müdür
MADDE 10 - Müdürlüğe atanma usul ve nitelikleri;
a) Büyükşehir Belediye Başkanının oluru,
b) Tercihen üniversitelerin İşletme, İktisat, Eğitim, Fen Edebiyat, Türk Dili ve Edebiyatı, Hukuk, Siyasal Bilgiler, Kamu Yönetimi ve benzeri Türkçe ve sosyal içerikli eğitim dallarında en az dört yıllık öğrenim gören veya bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurumu tarafından kabul edilmiş, yurt içi veya yurt dışı öğrenim kurumlarından mezun olan,
c) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen şartları taşıyan ve ilgili mevzuata uygun olarak son iki yıllık sicil notu olumlu olanlar arasından atanır.

Şef
MADDE 11 - Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri, mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar. Bağlı bulunduğu üst makama karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 12 - İş bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük
MADDE 13 - Bu Yönetmelik hükümleri; Büyükşehir Belediye Meclisince kabulü ile yürürlüğe girer.

Yürütme
MADDE 14 - Bu Yönetmelik hükümlerini Büyükşehir Belediye Başkanı, ilgili Dairesi Başkanı ve Maaş Tahakkuk Şube Müdürü yürütür.

Raporlar

Memur maaşlarının, işçi ve sözleşmeli personelin maaş ve farkları hazırlanarak hesap, kontrol ve dosyalanması yapılmıştır. Emekli keseneklerinin aylık ve yıllık kontrolleri dosyalanıp arşivlenmiştir. Belediye Başkanı, başkan vekili ve başkan danışmanı ücretleri hesaplanmıştır. Komisyon ve meclis oturum ücretleri hesaplanmıştır. İcra, sendika, kefalet ve kişi borçları maaştan kesilerek işlemleri yapılmıştır. Aylık memur terfileri işlenmiştir. Emekli olan personelin yollukları hazırlanmıştır. Çalışan personelin doğum, ölüm gibi sosyal haklarının bordro işlemleri yapılmıştır. Kadro değişikliği yapılan personellerin maaş farkları hesaplanmıştır. Teknik hizmetler sınıfına dahil personelin üçer aylık ek özel hizmet farkları hesaplanmıştır. Müdürlere ait boş puantaj çıkarılarak ilgili kısımlara gönderilmiştir. Müdürlüklerden işçi puantajlarının gelmesi sağlanmıştır.

SGK işçi, memur bildirgelerinin çekimi, kontrolü ve internetten yollanması yapılmıştır.

İşçilerin SGK ile olan sorunlarını gidermede yardımcı olunmuştur. Emekli olacak işçilerin hesap fişleri doldurulmuştur. Askerlik borçlanmalarının tahakkukları yapılmıştır. Yeni göreve başlayan memurların sicil, puantaj ve terfi işlemleri yapılmıştır. TYÇP bordroları ve sigortaları hazırlanıp Türkiye İş Kurumuna gönderilmiştir. Personel kartlarının basımı yapılmıştır. Müdürlüğümüze ait taşınır kayıt ve kontrol işlemlerinin takibi yapılmıştır. Müdürlüğümüz ve daire başkanlığımızın evrak akışı sağlanmıştır. İlgili kanun, yönetmelik ve genelge takibi yapılmıştır.