HABERLER

Teknoloji kullanımında bir ilk daha hayata geçiyor

SASKİ teknolojik yeniliklere bir yenisini daha ekliyor. Türkiye’deki kamu kurumlarında bir ilk olarak geliştirilen BİT Tabanlı Mobil Çalışma uygulamasıyla SASKİ personelleri günün her anında internet erişimi bulunan her yerde laptop, tablet ya da cep telefonu vasıtasıyla kurumsal bilgisayar, telefon ya da ağlara kolayca bağlanarak aktif bir şekilde çalışabilecekler.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ), kurum bünyesinde hayata geçirilen teknolojik yeniliklere bir yenisini daha ekliyor. İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı ile Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’nın ortak çalışmaları sonucunda Türkiye’de kamu kurumlarında ilk olarak geliştirilen ve Avrupa’da Yaşam ve Çalışma Koşullarını Geliştirme Vakfı tarafından yeni bir istihdam biçimi olarak tanımlanan ‘Bilgi İletişim Teknolojileri (BİT) Tabanlı Mobil Çalışma’ uygulaması için altyapı çalışmaları tamamlandı. Kesintisiz hizmet anlayışının bir yansıması olarak ortaya çıkan uygulamayla, kurum çalışanları internet erişimi bulunan her noktada, günün her anında mobil cihazları vasıtasıyla aktif olarak çalışabilecekler.

Evraklar uzaktan imzalanabilecek
Konuyla ilgili olarak SASKİ Genel Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, “Personellerimiz kurum dışında olsalar dahi BİT Tabanlı Mobil Çalışma uygulamasıyla kurumsal bilgisayar sistemlerine çevrimiçi olarak bağlanabilecekler. Kurumun dâhili telefon ağına katılarak kurumdaki hatları üzerinden arama yapabilecek ve gelen çağrıları cevaplandırabilecekler. Bulut sistemi aracılığıyla kurumsal belgelere ve programlara erişim sağlanırken; imzalanması gereken evraklar mobil imza ile sistem üzerinden kolayca imzalanabilecek. Sadece belirli bir yerde değil yolda yürürken bile çalışılabilecek. Tüm bunları yapmak içinse tablet, akıllı cep telefonu ya da dizüstü bilgisayar yeterli olacak” denildi.

Hizmet kalitesine olumlu yansıyacak
Kurum tarafından uygulamaya yönelik ön hazırlıkların tamamlandığı belirtilirken, “BİT Tabanlı Mobil Çalışma ile yetenekli işgücü temini daha kolay hale gelecek. İş ve özel yaşam dengesini iyileştirmesi, işe gidip gelirken harcanan zamandan tasarruf sağlanması ve iş yoğunluğunun düşürülmesi uygulamanın diğer olumlu yönlerinden. Dezavantajlı grupta yer alan çalışanlarımızın işgücüne katılımı noktasında da önemli imkânlar sağlayacağı tahmin ediliyor. Çeşitli sorunlar nedeniyle mesai saatlerinde iş yerinde olamayan personellerimiz böylelikle işlerini kurum dışından da halledebilecekler. Neticede vatandaşlarımıza sunduğumuz hizmet kalitesine olumlu bir yansıması olacak. 2019 Performans Programımızda da yer alan bu uygulamayı kısa süre içerisinde personellerimizin kullanımına sunacağız” ifadeleri kullanıldı.