SASKİ'de Online Hizmet Dönemi

Vatandaşların işlemlerini hızlandırmak ve kolaylaştırmak için birçok uygulamayı hayata geçirdiklerini kaydeden SASKİ Genel Müdürü Rüstem Keleş, “2012 yılında abone kayıt hizmetlerinin de internet üzerinden yapılabilmesi için çalışmalarımıza başladık” dedi.
SASKİ Genel Müdürü Rüstem Keleş, vatandaşların işlemlerini daha hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirebilmesi için birçok uygulamayı hayata geçirdiklerini söyledi. Gerçekleştirilen uygulamalar hakkında detaylı bilgiler veren Rüstem Keleş, “Öncelikle vatandaşlarımızdan abone kayıt işlemleri sırasında talep ettiğimiz evrakları azaltma yoluna gittik. Muhtarlıklardan ikametgah alınması gibi uygulamalar yerine abone sistemimizi T.C. kimliğe dayalı adres sistemine entegre ederek sadece kimlik ile devir abone işlemlerini yapar hale geldik. Aktif abone sayımızın % 80’nine ait T.C. kimlik ve adres bilgilerini güncelledik. İşlemin tek masada tamamlanmasını sağlamak amacıyla abone veznelerine alınan tarayıcılar ile fotokopi talep etmeksizin vatandaşlarımızın kimliklerini tarayarak sözleşmelerine ilave edilmesini sağladık. Genel Müdürlük binamızda cumartesi günleri tahsilat veznesinin yanı sıra nöbetçi abone veznesi çalışmasını başlattık” dedi.

2012’de online abone
2012 yılı içerisinde abone kayıt hizmetlerinin internet üzerinden verilebilmesi için de çalışmalara başladıklarını kaydeden Rüstem Keleş, “İlk abone kayıt işlemlerinde yeni binalar için alınması zorunlu olan Kanal Durum Belgesi başvurularının internet üzerinden alınarak uygunluk belgesinin de internet üzerinden verilmesi çalışmasında pilot uygulamaya başladık. Bu sayede Genel Müdürlüğümüze şahsen gelmeden tüm işlemin internet üzerinden tamamlanması sağlanacak. Yapılan çalışma ile yine ilk abone kayıt işlemlerinde dosyaya eklenmesi gereken Kanal Katılım Bedeli makbuzu, sistem üzerinden yapılan sorgulama ile alınabilmekte ve vatandaşlarımızdan konu ile ilgili herhangi bir evrak talep edilmemekte” diye konuştu.

Örnek çalışma
‘Abonelerin her türlü talep ve isteklerini dikkate alarak vatandaş odaklı hizmet anlayışı ile alanımızda yenilikler oluşturmaya devam edeceğiz’ diyen Rüstem Keleş, “Bilindiği gibi fatura tahsilatlarında birçok noktada uygulamalarımız var. Veznelerimiz, PTT ve Krediksler, anlaşmalı bankalar, KİOSK’lar ve online olarak fatura tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu sayede vatandaşlarımız çok kısa sürede işlemlerini gerçekleştirebiliyor. 2012 yılında abone kayıt işlemlerini de internet üzerinden yaparak örnek bir çalışmayı hayata geçirmiş olacağız” dedi.