HABERLER

Tüm Aktörler SAYDEM Çatısında Buluşuyor

Katılımcı belediyecilikte örnek uygulama SAYDEM’i kullanmaya tüm STK’ları davet eden Çözüm Masası Koordinatörü Taha Toplu, “Artık demokratik toplum hayatının en önemli unsurlarından STK’larımız her konuda görüş ve taleplerini Büyükşehir Belediyemize daha hızlı iletebiliyor. Tüm aktörlerimizi uygulamadan yararlanmaya davet ediyoruz” dedi.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan SAYDEM (Sakarya Yerel Demokrasi Portalı) uygulaması şehir genelinde faaliyetlerine devam eden STK’ları (Sivil Toplum Kuruluşları) yerel yönetimler ile buluşturmaya devam ediyor. Büyükşehir tarafından uygulamaya konulan yeni portal ile STK’lar diledikleri her konuda istek, öneri, şikayet, fikir ve görüşlerini kolaylıkla ilgili birim ve yöneticilere aktarabiliyor.

Katılımcı Belediyecilikte İlk: SAYDEM
SAYDEM ile kamu kurum ve kuruluşlarının yanı sıra, STK’ları da Büyükşehir Belediyesi ile daha hızlı ve kolay buluşturabildiklerini kaydeden Çözüm Masası Koordinatörü Taha Toplu, “Kısa süre önce katılımcı belediyecilikte örnek bir uygulama olan SAYDEM’i uygulamaya sunmuş, portalın kullanım içeriği ile ilgili detayları kamuoyuyla paylaşmıştık. SAYDEM’le Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Zeki Toçoğlu’nun sıklıkla ifade ettiği ‘şehri birlikte yönetme’ hedefine dair önemli bir adım atmış olduk. Böylece tüm aktörlerimizle aynı çatı altında buluştuk” diye konuştu.

İletişim Boşluğu Kalmıyor
Taha Toplu, “Uygulama ile demokratik toplum hayatının en önemli unsurlarından STK’larımız her konuda istek, şikayet, bilgilendirme, bilgi alma gibi görüş ve taleplerini Büyükşehir Belediyemize iletebiliyor. Aldığımız bu talepleri ilgili birimlere yönlendiriyor, hiçbir iletişim boşluğu kalmaksızın gerekli adımları atıyoruz. STK’larımızla karşılıklı çalışma imkanı buluyor, çözüm odaklı hamleleri kısa vadede gerçekleştirebiliyoruz. Bunun dışında STK’lar düzenlemiş oldukları sosyal ve kültürel tüm etkinlikleri, SAYDEM ile şehir genelinde duyurma imkanı buluyor” dedi.

SAYDEM’e Nasıl Başvurabilirim?
SAYDEM’e başvuru süreci ile ilgili de açıklamalarda bulunan Toplu, “Şehir portalımız SAYPORT ve SBB Mobil üzerinden yapılacak istek ve şikayet bildirimlerinden uygulamaya kayıt yaptırılabilir. Ayrıca 153 Çözüm Masasını arayıp ve birimimize gelerek de kayıt işlemleri alınabilir. 444 40 54 Çağrı Merkezi’ne ad, soyad, TC Kimlik Numarası ve kurum bilgileri mesaj atılarak da uygulamaya başvuruda bulunulabilir” ifadelerini kullandı.